Kontoansökan och villkor
Ansökan om kontokredit
För att kunna fullfölja en kontoansökan online behöver du ett giltigt BankID. Vid företagsansökan behöver den som ansöker vara registrerad i företagets styrelse. Om du saknar något av dessa är du välkommen att ansöka om konto i din närmaste butik, var vänlig tag med legitimation samt eventuellt registreringsbevis.
För kontoansökan gällande föreningar samt medlemskap i SGDS EXTRA ska du kontakta er säljare/enhet.
En kreditprövning av den sökande görs alltid i samband med en kontoansökan hos Optimera.
Kontot upphör att gälla när det gått två år sedan kontot nyttjades.
Om du redan har ett konto men saknar inloggningsuppgifter till e-handeln så kan du begära en inloggning här.
Leveransvillkor
Optimeras leveransvillkor kan hittas i dokumentet "Allmänna försäljningsvilkor företag" nedan.
Betalningsvillkor
Betalning sker kontant alternativt via bank- eller plusgiro. Betalningsvillkor enligt överenskommelse. Ange alltid fakturans OCR- eller fakturanummer vid betalning. Faktureringsavgift tillkommer.
Faktureringsavgiften kan höjas i det fall Optimeras kostnader avseende fakturering ökar. Om betalning uteblir överlämnas fordran
till inkassering och inkassokostnader debiteras på kontohavaren.
Ränta och påminnelseavgifter
Om fakturan inte betalas i tid tar Optimera ut den lagstadgade påminnelseavgiften på förfallet belopp tills betalning sker. För närvarande är påminnelseavgiften 60 kr vid varje tillfälle. Efter förfallodagen debiteras en dröjsmålsränta med 8% över Riksbankens gällande referensränta.
Allmänna försäljningsvillkor | |
Kontoansökan företag | Ansök om ett företagskonto hos Optimera med BankID |