För att kunna fullfölja en kontoansökan online behöver du ett giltigt BankID samt att du som ansöker behöver vara registrerad i företagets styrelse. Om du saknar något av dessa är du välkommen att ansöka om konto i din närmaste butik, var vänlig tag med legitimation samt eventuellt registreringsbevis.
För kontoansökan gällande föreningar samt medlemskap i Proffsklubben, kontakta din säljare/enhet.
En kreditprövning av den sökande görs alltid i samband med en kontoansökan hos Optimera. Kontot upphör att gälla när det gått två år sedan kontot nyttjades.
Redan kund?
Du som redan har ett giltigt kundnummer hos oss och vill handla online – ansök om inloggningsuppgifter här.
Du som redan är kund och hade inloggningsuppgifter för att handla online på vår andra hemsida behöver nu uppdatera sina inloggningsuppgifter. Ett infomejl med aktiveringsuppgifter har gått ut till dig med avsändare noreply@optimera.se. Hittar du inte mejlet, kontakta eshop@optimera.se.